Vi gör allt fler saker på nätet och som företag gäller det att hänga med i svängarna. Det blir allt vanligare att företag använder livestreaming för olika event. Exempelvis till webbinar eller för att sälja produkter på nätet till en allt bredare kundbas.
Med livestreaming-teknologi får ni era medarbetare eller kunder att känna sig mer delaktiga och engagerade. Som företag behöver ni inte investera i en massa teknologi för att få livestreaming till företaget. Det finns nämligen företag som specialiserar sig på livestreaming-teknologi som kan erbjuda tjänsten till ett bra pris, med minimal installation eller kunskap från er sida.
Ett alternativ till konferensen
Ett webinar är ett bra sätt för ert företag att nå ut till alla på företaget, oavsett om ni befinner er i samma land eller inte. En konferens som sker via nätet med livestreaming-teknologi är precis lika bra som om ni alla skulle ses i en stor lokal. Det är dessutom ett mycket billigare alternativ.
Kom igång med företagets livestreaming
Om ni är intresserade av att implementera livestreaming i syfte att hålla föredrag, konferenser eller webbinar, hittar ni sådana företag på nätet. Läs mer online om det är något ni undrar över och vill samla in ytterligare information.